Triviální školství v Brněnském kraji na konci 18. století – Bc. Veronika Macháňová
Bc. Veronika Macháňová
Diplomová práce
Triviální školství v Brněnském kraji na konci 18. století
Trivial education in the Brno region in the late 18th century
Anotace:
Magisterská práce pojednává o triviálním školství v Brněnském kraji na konci 18. století a snaží se přispět k dějinám moravského nižšího školství. Základem výzkumu je detailní analýza školských fasí z let 1787–1791, které vznikly z činnosti krajského školního komisaře. Sledovány jsou počty triviálních škol, rozvinutost jejich sítě v regionu a dále počty školou povinných dětí, především s ohledem na …víceAbstract:
The master's thesis deals with Trivial education in the Brno region in the late 18th century with an effort to contribute to the history of Moravian primary education. The research is based on a detailed analysis of school reports (the so called ‚,fassiones‘‘ in Latin) from the years 1787 to 1791, which arose on behalf of the regional school commissioner. The monitoring takes place during a period …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 8. 2021
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/l1si9/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 9. 2021
- Vedoucí: PhDr. Bronislav Chocholáč, Dr.
- Oponent: doc. Mgr. Tomáš Malý, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Historie / Dějiny raného novověku
Práce na příbuzné téma
-
Problematika posuzování školní zralosti a odkladu povinné školní docházky u dětí s narušenou komunikační schopností
Tereza DULOVCOVÁ -
Dítě s ADHD a povinná školní docházka
Aneta MACKOVÁ -
Školní zralost a připravenost dětí v kontextu odkladů školní docházky
Adriana BEJBLOVÁ -
Odklad povinné školní docházky v kontextu žáků se sociálním znevýhodněním
Marie Kršková -
Logopedické obtíže dětí před zahájením povinné školní docházky
Johana Vítečková -
Úspěšnost žáků s odkladem povinné školní docházky v oblasti rozvoje počátečního čtení a psaní
Kateřina Dolejšová -
Podpora dětí s odkladem povinné školní docházky
Aneta Navrátilová -
Školní zralost a připravenost dítěte pro nástup povinné školní docházky v souvislosti s odkladem, případně předčasným nástupem školní docházky
Petra BENEŠOVÁ