Základní principy umělé inteligence v počítačových hrách – Filip Klopec
Filip Klopec
Bakalářská práce
Základní principy umělé inteligence v počítačových hrách
Fundamental Principles of Artificial Intelligence in Computer Games
Anotace:
Umělá inteligence a počítačové hry mají dlouhou společnou historii. Dnes se bez ní mnoho her ani neobejde. Cílem této bakalářské práce je navrhnout a pomocí technologie Unreal Engine naprogramovat počítačovou hru obsahující základní principy umělé inteligence. Práce se zaměřuje především na implementaci algoritmů pro rozhodování a chování postav ve hře, jako jsou rozhodovací stromy, stromy chování …víceAbstract:
Artificial intelligence and computer games have long history together. Many games even would not be created without articifial intelligence today. The main objective of this bachelor thesis is to design and program a computer game containing the fundamental principles of artificial intelligence using Unrel Engine technology. The thesis is focused on the implementation of decision making and character …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2022
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10084/147281
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 30. 5. 2022
- Vedoucí: Lenka Skanderová
- Oponent: Martin Němec
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
KLOPEC, Filip. \textit{Základní principy umělé inteligence v počítačových hrách}. Online. Bakalářská práce. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, Fakulta elektrotechniky a informatiky. 2022. Dostupné z: https://theses.cz/id/um65hs/.
Plný text práce
Právo: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS)se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: VŠB – Technická univerzita OstravaVŠB – Technická univerzita Ostrava
Fakulta elektrotechniky a informatikyBakalářský studijní program / obor:
Informační a komunikační technologie / Informatika a výpočetní technika
Práce na příbuzné téma
-
Využití umělé inteligence ve vývoji počítačových her
Michael Bartoš -
Umělá inteligence a její aplikace v počítačových hrách
Radim Kindl -
Umělá inteligence v počítačových hrách
Michal Horák -
Umělá inteligence pro hraní počítačových her
Matěj Krzystek -
Umělá inteligence pro tahové strategické počítačové hry
Kamil SLÁMA -
Počítačové hry s technologií Unreal Engine
Jakub Hamal -
Návrh a implementace počítačové hry pro virtuální realitu
Adam Donocik -
Real-Time Global Illumination in Unreal Engine 5
Anna Skorobogatova