Multikulturní vzdělávání z pohledu učitelů základních škol – Žaneta ŠLÉZAROVÁ
Žaneta ŠLÉZAROVÁ
Bachelor's thesis
Multikulturní vzdělávání z pohledu učitelů základních škol
Multicultural education From the perspective of primary school teachers
Abstract:
Bakalářská práce s názvem Multikulturní vzdělávání z pohledu učitelů základní škol je zaměřena na výuku průřezového tématu multikulturní výchova. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu multikulturalita a upřesnění pojmů multikulturní/interkulturní výchova/vzdělávání. Další kapitola je věnována pojmům multikulturního vzdělávání jako např. etnikum, rasa, národnostní menšina aj. Dále je nastíněn legislativní …moreAbstract:
The aim of the bachelor thesis titled ?The multicultural education from elementary teacher perspective? is the teaching of the multicultural education theme. The theoretical part deal with the definition of multiculturalism and the specification of multicultural and intercultural education. The next chapter describes the meaning of the main terms of multicultural education e.g. ethnicity, race, ethnic …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2015
Accessible from:: 11. 12. 2015
Thesis defence
- Date of defence: 25. 1. 2016
- Supervisor: Mgr. Jana Vrbicová
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
ŠLÉZAROVÁ, Žaneta. Multikulturní vzdělávání z pohledu učitelů základních škol. Ostrava, 2015. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 11.12.2015
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 11. 12. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaUniversity of Ostrava
Pedagogical FacultyBachelor programme / field:
Special Pedagogy / Special Pedagogy