David Balík
Bachelor's thesis
Návrh strategie na mezinárodní expanzi startupu
Strategy for international expansion of startup
Abstract:
Cílem této práce je návrh strategické expanze startupu na základě ekonomických analýz tří zahraničních trhů. Tato strategie by měla sloužit technologické společnosti zaměřené na digitalizaci trhu budov, jako nástroj k úspěšnému určení cílového trhu a následného rozvoje. Přínosem studenta jsou detailní analýzy a následné výstupy ze získaných dat, které mohou být ihned použity, případně vycházet jako …moreAbstract:
The aim of this thesis is to create a proposal of strategic expansion of the startup based on economic analyses of three foreign markets. This strategy should serve the technology company focusing on the digitization of the real estate market, as a tool to successfully identify the target market and the subsequent development. The student’s contribution is detailed analysis and subsequent outputs of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 9. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/76140
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2019
- Supervisor: Tomáš Sadílek
- Reader: Vít Hinčica
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/76140
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Role of culture in the international expansion of IKEA
Daria Pichugina -
Niche cosmetic brands decising making on international expansion
Anna Marie Christel Penelope Schörnich -
How influencer marketing is a strategic ally for European companies in international expansion
Roxane Simondet -
International expansion of fast and luxury fashion brands in the Central Europe: The case of Zara and Prada
Daria Ulianova -
Success factors for sustainable international expansion of companies originated in the Czech Republic
Štěpán Mejzlík -
International Franchising as a Method for Business Expansion
Darya Evgenjevna Karpushina -
Strategie expanze českých podniků na trhy východní Afriky v oblasti služeb
Ondřej Zámečník -
Strategie expanze vybrané firmy
Leon Niedermeier