Klára Šarkovská

Master's thesis

How online grocery shopping alters food-related consumer behavior

Jak nakupování potravin na internetu mění nákupní chování zákazníka
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zanalyzovat, jak online prostředí internetových supermarketů ovlivňuje a mění nákupní chování a zvyky uživatelů těchto online potravinových portálů. Na základě výsledků kvalitativního výzkumu tato práce identifikuje dvě rozdílné nákupní strategie na internetovém potravinovém portálu. První nákupní strategie se neprojevuje razantními změnami v chování uživatelů a tím pádem …more
Abstract:
This study attempts to assess how the online grocery supermarket environment impacts and alters the shopping behavior and buying habits of the online grocery customers. Based on the results of a qualitative research, this thesis identifies two different shopping strategies on the online grocery platform. The first strategy exhibits the same shopping behavior as in a traditional supermarket and is representative …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 11. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2018
  • Supervisor: Zuzana Chytková
  • Reader: David Anthony Procházka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/74136