Mgr. Michal Vinkler
Bachelor's thesis
Snímání a rekonstrukce pohybu postavy
Capture and recognition of character movements
Abstract:
Snímání pohybu je rychle se rozvíjející technologie, pomocí které lze digitálně zaznamenávat pohyby lidí, zvířat a neživých předmětů. Prostřednictvím této technologie je možné poměrně rychle, jednoduše a hlavně velmi detailně zaznamenat pohyby snímaného objektu a dále s nimi pracovat, například převést je na počítačem vytvořený model. Cílem této práce bylo prostudovat techniky pro zaznamenávání a rekonstrukci …moreAbstract:
Motion Capture is a rapidly evolving technology, which is used for digital recording movements of people, animals or nonliving objects. It enables us to capture the motion of the tracked object quite quickly, easily and, what is most important, very precisely. Data created by the process of Motion Capture can be used in many ways, for example it can be transferred onto a virtual model. The purpose …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/n4i18/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2009
- Supervisor: RNDr. Petr Beneš, Ph.D.
- Reader: RNDr. Jan Flasar, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsBachelor programme / field:
Applied Informatics / Applied Informatics
Theses on a related topic
-
Virtual Humans: Immersive Virtual Reality in Psychological Research
Alžběta Šašinková -
Stress exposure and self-regulation in Virtual Reality
Bojan Kerouš -
Motion Capture Data Visualization and Playback Application
Jakub Slezáček -
Rozdíly v provedení tenisového podání mezi reakreačními a závodními hráčkami tenisu za použití Motion capture systému
Nikola Struhárová -
Static Visualization of Motion Capture Data
Daniel Klepáč -
Technologie Motion capture, Face capture a jejich využití v počítačových animacích
Sebastian Jarolín -
Možnosti využití systémů Motion capture
Tomáš Kvasnička -
Využití Kinect senzorů pro Motion Capture s programy Source Filmmaker a Blender
Jan VANĚK