Serafínské a mefistofelské prvky v hudební mluvě kompozičních cyklů Petra Ebena Faust a Job pro varhany a jejich využití v rámci výuky hudební výchovy a hry na varhany na středních a základních uměleckých školách – Mgr. Marek GAJDA
Mgr. Marek GAJDA
Diplomová práce
Serafínské a mefistofelské prvky v hudební mluvě kompozičních cyklů Petra Ebena Faust a Job pro varhany a jejich využití v rámci výuky hudební výchovy a hry na varhany na středních a základních uměleckých školách
The Seraphic and Mephistophelean Elements in the Musical Speech of Petr Eben´s Compositional Cycles Faust and Job for Organ and their Use for the Purpose of Music and Organ Playing Education at Secondary and Primary Art and Music Schools
Anotace:
Tato práce se zabývá protikladnými hudebně-výrazovými prostředky, tzv. "serafínskými" a "mefistofelskými" prvky v hudební mluvě kompozičních cyklů Petra Ebena Faust a Job pro varhany. Cílem práce je (1) povšechná analýza cyklů jako celků i jejich jednotlivých vět pro pochopení hudebního i mimohudebního kontextu, (2) vyhledání a analýza "serafínských" a "mefistofelských" prvků a vyhodnocující srovnání …víceAbstract:
This thesis deals with contradictory music-expressive techniques, so-called "seraphic" and "mephistophelean" elements in the musical speech of Petr Eben's compositional cycles Faust and Job for Organ. The goal of the thesis is (1) a general analysis of both the cycles as a whole and their individual movements for the sake of understanding the musical and extra-musical context, (2) finding and analysis …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 4. 2012
Zveřejnit od: 5. 4. 2012
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Doc. MgA. Petr Planý
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
GAJDA, Marek. \textit{Serafínské a mefistofelské prvky v hudební mluvě kompozičních cyklů Petra Ebena Faust a Job pro varhany a jejich využití v rámci výuky hudební výchovy a hry na varhany na středních a základních uměleckých školách}. Online. Diplomová práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta. 2012. Dostupné z: https://theses.cz/id/uqii71/.
Jak správně citovat práci
GAJDA, Marek. Serafínské a mefistofelské prvky v hudební mluvě kompozičních cyklů Petra Ebena Faust a Job pro varhany a jejich využití v rámci výuky hudební výchovy a hry na varhany na středních a základních uměleckých školách. Olomouc, 2012. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 5.4.2012
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 5. 4. 2012 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaUNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství hudební výchovy pro střední školy - hra na nástroj (varhany)
Práce na příbuzné téma
-
Hudební estetika Eduarda Hanslicka
Ivo Raiser -
Hudební estetika Johanna Sebastiana Bacha podle Alberta Schweitzera
Veronika Maňurová -
Koncept hudební sentimentality v estetice 20. století.
Sandra TICHÁ -
Abbey Road: hudební studio jako estetický faktor v tvorbě The Beatles
Barbora Seďová -
Okrajové hudební subkultury a s nimi spojená estetika jako výchozí bod pro tvorbu autorského představení
Barbora Burdová -
Petr Eben a jeho sborová tvorba se zaměřením na využití těchto skladeb při hodinách hudební výchovy
Veronika FOLTÝNOVÁ -
a) Diplomový varhanní koncert / b) Petr Eben - Biblické tance
Lukáš Koblása -
PETR EBEN A UPLATNĚNÍ JEHO LITURGICKÉ HUDBY V BRNĚNSKÉ DIECÉZI
Monika VÁVROVÁ
Název
Vložil
Vloženo
Práva