Aneta KRUPOVÁ

Bachelor's thesis

Školní zralost dětí s mentálním postižením

School maturity of children with mental disability
Abstract:
Teoretická část práce je zaměřena na ontogenetický vývoj dítěte v jednotlivých obdobích života. Dále se zabývá jednotlivými stupni mentální retardace, školní zralosti a oblastmi posuzovanými při vstupu dítěte do školy. V praktické části byly vyhodnoceny testy školní zralosti a srovnány výsledky dětí s mentálním postižením s dětmi bez mentálního postižení.
Abstract:
Theoretical part of the thesis focuses onto ontogenetic evolution of a child in different phases of its life. Thesis also deals with specific phases of mental retardation and school-aged maturity and other areas considered before begin school. In practical part I evaluated and compared tests of school-age maturity between children with and without mental handicap.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 4. 2013
Accessible from:: 5. 4. 2013

Thesis defence

  • Supervisor: Doc. PaedDr. Petr Franiok, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KRUPOVÁ, Aneta. Školní zralost dětí s mentálním postižením. Ostrava, 2013. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 5.4.2013

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 5. 4. 2013 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta