Kseniia Malysheva

Bachelor's thesis

Brand equity jako důležitý faktor v bankovnictví

Brand equity as an important factor in banking
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá brandingem v oblasti bankovnictví. Zaměřuje se především na vztah hodnoty brandů bank a marketingových nákladů vynaložených těmito bankami s cílem potvrdit nebo vyvrátit hypotézu o jejich závislosti. Dále se zabývá vlivem hodnoty brandu na tržní kapitalizaci společnosti. Úvodní teoretická část definuje pojem brand, jeho roli a výhody jak pro výrobce, tak i pro spotřebitele …more
Abstract:
This thesis deals with branding in banking. It focuses primarily on the relationship between the value of the brands of banks and marketing costs incurred by these banks in order to confirm or refute the hypothesis of their addiction. It also deals with the influence of the value of brands in the market capitalization of the company. The theoretical part defines brand, its role and benefits for both …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 3. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 1. 2015
  • Supervisor: Tomáš Křížek
  • Reader: Petr Teplý

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/57965

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Finance a účetnictví / Finance

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.