Graded Readers:Bridging the Gap Between Teaching Reading Skills and Teaching Values – Bc. Jiří Kovář
Bc. Jiří Kovář
Diplomová práce
Graded Readers:Bridging the Gap Between Teaching Reading Skills and Teaching Values
Graded Readers: Bridging the Gap Between Teaching Reading Skills and Teaching Values
Anotace:
Práce se zabývá tématem zjednodušené četby. Jejím cílem je vytvořit zjednodušené četby, která by sloužila jako studijní materiál pro žáky a student angličtiny na úrovni A2. V praktické části, je testováno, zda tato četba je vhodná pro výše zmíněné účely.Abstract:
This thesis deals with the issue of graded readers. Its purpose is to create a graded reader which can be used as a reading material and as a tool promoting the discussion about moral values for the learners on the A2 level of English Proficiency. In the practical part of the thesis, we investigated, whether the reader can be used to promote reading skills and to discuss moral values.
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 3. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/bvfbe/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 6. 2017
- Vedoucí: Mgr. Jana Chocholatá
- Oponent: Mgr. Pavla Buchtová
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Využití zjednodušené četby (Graded Readers) u žáků prvního stupně základní školy k podnícení zájmu o čtení v angličtině
Aneta RACKOVÁ -
Using Graded Readers for Extensive Reading Practice in Secondary School English Classes
Michaela Konvalinová -
Graded Readers as a Tool to Raise Learners' Interest in Reading
Daniela Kleinová -
Graded Readers as a Source for Vocabulary Acquisition and Language Development
Soňa Shone -
Graded Readers Motivating to Read
Svatava Hrdá -
Using Graded Readers in Teaching Adults
Lucie Raveanová -
Teaching Vocabulary through Literature - Lexis in the Graded Reader
Iva Musilová -
The Use of Graded Readers in Teaching Pre-Intermediate Adult Learners
Kateřina Láníčková