Bc. Pavlína Horčová

Master's thesis

Poruchy artikulace u žáků základní školy praktické

Speech disorders pupils primary school practical
Abstract:
Diplomová práce se věnuje poruchám artikulace u žáků s lehkou mentální retardací. Teoretická východiska zpracovávají problematiku školní zralosti, vstup žáka do základní školy a jeho komunikační dovednosti. Další kapitola se zabývá problematikou žáků s mentálním postižením a jejich narušenou komunikační schopností, která se projevuje ve všech jazykových rovinách. Třetí kapitola se zabývá dyslalií, …more
Abstract:
This diploma thesis relates to speech disorders of slightly mentally disturbed pupils. Theoretical solutions elaborate issues of school readiness, pupil´s entry to primary school and his/her communication abilities. The next chapter covers problems of mentally disturbed pupils and their disturbed communication ability shown in all languages levels. The third chapter relates to dyslalia, one of the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 12. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 2. 2009
  • Supervisor: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta