Faktory ovlivňující přesnost úsudků v českém forecastingovém turnaji – Adam Kouba
Adam Kouba
Master's thesis
Faktory ovlivňující přesnost úsudků v českém forecastingovém turnaji
Factors influencing the accuracy of judgements in the Czech forecasting tournament
Abstract:
Práce zkoumá vliv šesti vybraných faktorů na přesnost prognózy budoucnosti. Pět faktorů je spojených s mírou aktivity prognostika při jejím vytváření a jeden je jeho psychologická vlastnost otevřenosti vůči novým informacím. Faktory aproximující míru aktivity jsou počet napsaných komentářů, délka těchto komentářů, počet hlasů získaných těmito komentáři, počet aktualizací dané prognózy a čas věnovaný …moreAbstract:
This paper examines the influence of six selected factors on the accuracy of judgemental forecasts. Five factors are associated with the degree of engagement of the forecaster in its generation and one is the psychological trait of active open-mindedness. The factors that approximate the engagement level are the number of comments written, the length of these comments, the number of votes received …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 8. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/91339
Thesis defence
- Date of defence: 11. 9. 2023
- Supervisor: Lucie Vrbová
- Reader: Lukáš Hána
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/91339
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Enhancing Forecasting Accuracy and Understanding Economic Relationships by Integrating Machine Learning and Econometrics
Yelyzaveta Shebalkova -
Vyhodnocení přesnosti prognóz ČNB a jejich srovnání s očekáváním finančních trhů
Adriana Wałoszková -
Wisdom of Crowds: Do Women Play a Different Role?
Tatiana Bessonova -
Kvalitativní prognózování – moudrost davů v praxi
Daniel Prošek -
Využití moudrosti davu v marketingovém výzkumu
Zuzana JANEČKOVÁ