Bc. Jitka Klímová

Bachelor's thesis

Prostředky marketingové komunikace pro seniory

Means of Marketing Communications for Seniors
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje marketingovému zacílení na seniory, analýze segmentu seniorů, jejich spotřebitelským a hodnotovým orientacím, působení reklamních komunikačních prostředků na seniory, jejich postojem k reklamě a nákupnímu chování. Téma je aktuální v souvislosti s rostoucím významem skupiny seniorů. Průměrný věk se zvyšuje a senioři se stávají silnou atraktivní skupinou pro marketing, a tím …more
Abstract:
The bachelor thesis focuses on the target marketing of seniors, the senior segment analysis, their consumer and priority orientations. It also aims at the effects of the advertising communication tools on the elderly, their attitudes to advertising. It studies their buying habits. The theme is highly topical as the importance of the senior group has become crucial. The life expectancy increases and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2011
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: Mgr. Pavel Nohava, MBA

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní