Afektová teorie v barokní hudbě – MgA. Anežka Jungová
MgA. Anežka Jungová
Bakalářská práce
Afektová teorie v barokní hudbě
Theory of affect in barock music
Anotace:
Bakalářská práce „Afektová teorie v barokní hudbě s přihlédnutím k Suitě pro sólové violoncello č. 1 J. S. Bacha BWV 1007“ pojednává o afektové teorii v barokní hudbě, jejím východisku, definici afektů, zdrojích afektové teorie a základních hudebních prostředcích zobrazování afektů. Stěžejní část bakalářské práce se na příkladu Suity pro sólové violoncello č. 1 J. S. Bacha BWV 1007 pokouší ukázat vztah …víceAbstract:
Bachelor thesis „ The doctrine of affections in baroque music with consideration to the Suite for violoncello solo no.1 by J. S. Bach BWV 1007 ” deals with the doctrine of affections in baroque music, its basis, definition of affects, sources of the doctrine of affections and with the basic musical means of displaying affects. Crucial part of this bachelor thesis is essaying to show connections between …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 14. 5. 2014
Identifikátor:
https://is.jamu.cz/th/m06qe/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 6. 2014
- Vedoucí: PhDr. Pavel Sýkora, Ph.D.
- Oponent: prof. Barbara Maria Willi, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Hudební fakultahttps://is.jamu.cz/th/m06qe/
Janáčkova akademie múzických umění v Brně
Hudební fakultaBakalářský studijní program / obor:
Hudební umění / Hra na violoncello
Práce na příbuzné téma
-
Gaspar Cassadó - suita pro sólové violoncello
Marek Sůva -
J. S. Bach - Suity pro sólové violoncello - rozbor interpretace
Lukáš Svoboda -
Ralph Vaughan Williams: život a tvorba pro violu
Marie-Jana Foltýnová -
Suity pro sólový akordeon autorů ruské skladatelské školy zvláštnosti problematiky jejich interpretace na základních uměleckých školách a konzervatořích.
Hana PACLÍKOVÁ -
Židovské náboženské motivy v tvorbě pro violoncello
Dominika Weissová -
Vývoj přednesu komorních skladeb pro violoncello v podání různých interpretů
Petr Stupka -
Dmitrij Šostakovič - Koncert č. 1 Es dur pro violoncello a orchestr, op. 107
Jakub Pleskot -
Analýza nahrávek - B.Martinů: Dua pro housle a violoncello
Benjamín Hájek