Spotřební chování v oblasti Fair Trade výrobků – Jana KALTOUNKOVÁ
Jana KALTOUNKOVÁ
Bachelor's thesis
Spotřební chování v oblasti Fair Trade výrobků
Consumer Behaviour Analysis in the Field of the Fair Trade products
Abstract:
Hlavním cílem této práce bylo zjistit, jak jsou spotřebitelé informováni o tomto hnutí a o výrobcích Fair Trade. Dále analyzovat nákupní chování (strukturu, frekvenci) v této oblasti a spokojenost s těmito výrobky. To bylo zjištěno pomocí dotazníkového šetření. Bylo osloveno 220 respondentů z Jihočeského kraje. Z výsledků vyplynulo, že jen polovina respondentů zná hnutí Fair Trade. A z toho pouze polovina …moreAbstract:
The main objective of this thesis was to find out how are consumers informed about the Fair Trade products and also analysing the purchase patterns regarding its structure, frequency and satisfaction after the purchase. The provided data were acquired from the results of a quantitative research ? a questionnaire made by 220 respondents from South-Bohemian Region of the Czech Republic. The results showed …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2013
Accessible from:: 30. 4. 2013
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Kamil Pícha, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KALTOUNKOVÁ, Jana. \textit{Spotřební chování v oblasti Fair Trade výrobků}. Online. Bachelor's thesis. České Budějovice: University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Economics. 2013. Available from: https://theses.cz/id/uv5s8f/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
KALTOUNKOVÁ, Jana. Spotřební chování v oblasti Fair Trade výrobků. Č. Bud., 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 30.4.2013
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 30. 4. 2013 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Ekonomická fakultaUNIVERSITY OF SOUTH BOHEMIA IN ČESKÉ BUDĚJOVICE
Faculty of EconomicsBachelor programme / field:
Economics and Management / Management of Commerce
Theses on a related topic
-
Vnímání fair trade produktů studenty ZF JU
Lucie BŘEZINOVÁ -
Analýza marketingové komunikace firmy Vasky trade s.r.o.
Tereza Škodíková -
Analýza marketingového mixu společnosti KOH-I-NOOR HARDTMUTH Trade a.s.
Lenka Pařízková -
Fair Trade jako podpora udržitelného rozvoje
Sára MAKKIEHOVÁ -
Chování spotřebitele na trhu s Fair Trade produkty
Lucie Zobačová -
Marketingové strategie hnutí Fair trade
Marie Kučerová -
Marketingová komunikace fair trade
Michaela Nídlová -
Marketingová komunikace značky Fair Trade
Lenka BLAŽKOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights