Jitka Váchová

Master's thesis

Marketingová situační analýza trhu s pivem v České republice

Marketing Situational Analysis of the Beer Market in the Czech Republic
Abstract:
Cílem této diplomové práce je v teoretické části popsat faktory, které mají vliv na vstup nového podnikatelského subjektu na trh. Praktická část zahrnuje kroky strategické situační analýzy trhu s pivem v Karlovarském kraji a odhalení zákaznického segmentu. Práce předkládá doporučení pro konkrétní podnik. Jejím cílem je odhalit, zda na trhu s pivem neexistuje zákaznický segment, který je dosud nepokrytý …more
Abstract:
The aim of the theoretical part of this thesis is to describe factors influencing the entry of a new business to the market. The practical part describes individual steps of strategic situation analysis of beer market in the region of Karlovy Vary and reveals customers segment. This thesis presents recommendations for a chosen company. Its aim is to discover a possible existence of a segment which …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 3. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2013
  • Supervisor: Tomáš Kincl
  • Reader: Miroslav Pavlák

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/63675