Martina Vetešníková

Bachelor's thesis

Dynamika v pohybove sekvenci a jeji vyznamy

Abstract:
“Dynamika v pohybové sekvenci a její význam” lze nejlépe definovat z pohledu tanečníka. Divák dynamiku i význam pohybu subjektivně vnímá a prožívá, ovšem jeho tělo je v jiných pohybových sekvencích. Tanečník kolega pohyb vnímá subjektivně a současně pohyb realizuje. Pedagog, vychovatel, lektor dynamiku pohybové sekvence a její význam zná. Práce reflektuje taneční aktivity ve školce.
Abstract:
"Dynamics in the motion sequence and its meaning" can best be defined from the dancer. The viewer of the dynamics and the importance of movement is subjectively perceived and experiencing, but its body is in other motion sequences. The colleague dancer perceives the movement subjectively while moving the movement. Educator, educator, lecturer of motion sequence dynamics and its importance knows. The …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 9. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 9. 2021
  • Supervisor: prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc.
  • Reader: doc. Mgr. Hana Halberstadt

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Divadelní fakulta
https://is.jamu.cz/th/d982n/

Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno

Faculty of Theatre

Bachelor programme / field:
Dramatic Arts / Dance and movement theater and education