Helena KAFKOVÁ

Bachelor's thesis

Perforace papíru se zaměřením na nevidomé a jejich možnosti vnímání umění.

Perforation of the paper, focusing on the blind and their perception of the possibilities of art.
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou zprostředkování výtvarného umění ? uměleckého artefaktu nevidomým osobám. Představuje jednotlivé možnosti tvorby s nevidomými. Mapuje způsoby výtvarného vyjádření nevidomých. Autorka pracuje se souborem vlastních kreseb. Kresby jsou vytvořeny za pomoci perforace papíru, Braillova písma, netradičních struktur a materiálů. Jednotlivé kresby zprostředkovává nevidomým …more
Abstract:
Thesis deals with the mediation of the fine arts-artistic artifact for blind persons. Represents the options creation with blindness. Maps the ways creative expression of blind persons. The author works with custom artwork. Drawings are created with the help of perforation: paper, Braille, non-traditional structures and materials. Individual artwork provides for the blind so that their specific artwork …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2012
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Jitka Kratochvílová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KAFKOVÁ, Helena. Perforace papíru se zaměřením na nevidomé a jejich možnosti vnímání umění.. Ústí nad Labem, 2012. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Výtvarná výchova (jednooborové)

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.