Filosofie absurdního dramatu (Václava Havla) podle Olega Suse – Bc. Hana Lukaščíková
Bc. Hana Lukaščíková
Bachelor's thesis
Filosofie absurdního dramatu (Václava Havla) podle Olega Suse
Philosophy of absurd drama (of Václav Havel) according Oleg Sus
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje analýze absurdního divadla převážně z pohledu českého literárního teoretika a kritika Olega Suse. Sus se zaměřuje na filozofii absurdního dramatu, což se odráží v jeho analýze Havlovy Zahradní slavnosti. Na základě Susova přístupu, který je odlišný od jiných divadelních kritiků, můžeme definovat zákonitosti platné obecně pro absurdní divadlo.Abstract:
This bachelor thesis deals with analysis of absurd drama mainly from the perspective of Czech literary theorist and critic Oleg Sus. Sus focuses on the philosophy of absurd drama, which is reflected in his analysis of Havel's Garden Party. Based on the fact that Sus's attitude differs from other theater critics, we can define generally applicable rules for the theater of the absurd.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 5. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/d0hur/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2015
- Supervisor: doc. MgA. David Drozd, Ph.D.
- Reader: Mgr. Libor Vodička, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theatre Science
Theses on a related topic
-
The Power of Black Theater: Imamu Amiri Baraka and Ed Bullins’s Plays as Reflections of the Transformation of the Civil Rights Movement in the 1960s
Lenka Váňová -
Translation of the theatre of the absurd
Petra Coufalová -
The Notion of the Absurd in Tom Stoppard's Theatre
Václav Pekárek -
Absurdní divadlo Václava Havla
Alžběta Karásková -
Absurdní drama v rámci politického divadla v Brně 1959-1971
Goran Djuric -
La conception de la perte d’identité dans deux drames de l’absurde: Fête en plein air de Václav Havel et Cantatrice chauve d’Eugène Ionesco.
Magdalena Vojáčková -
Translation of the theatre of the absurd
Petra Coufalová -
Kategoria absurdu jako obraz niekoherencji świata w twórczości Eug?ne Ionesco, Samuela Becketta, Sławomira Mrożka i Václava Havla / Kategorie absurdity jako obraz inkoherentního světa v tvorbě Eug?ne Ionesca, Samuela Becketta, Sławomira Mrożka a Václava Havla
Agata TARNAWSKA-GRZEGORZYCA