Filosofie absurdního dramatu (Václava Havla) podle Olega Suse – Bc. Hana Lukaščíková
Bc. Hana Lukaščíková
Bakalářská práce
Filosofie absurdního dramatu (Václava Havla) podle Olega Suse
Philosophy of absurd drama (of Václav Havel) according Oleg Sus
Anotace:
Tato bakalářská práce se věnuje analýze absurdního divadla převážně z pohledu českého literárního teoretika a kritika Olega Suse. Sus se zaměřuje na filozofii absurdního dramatu, což se odráží v jeho analýze Havlovy Zahradní slavnosti. Na základě Susova přístupu, který je odlišný od jiných divadelních kritiků, můžeme definovat zákonitosti platné obecně pro absurdní divadlo.Abstract:
This bachelor thesis deals with analysis of absurd drama mainly from the perspective of Czech literary theorist and critic Oleg Sus. Sus focuses on the philosophy of absurd drama, which is reflected in his analysis of Havel's Garden Party. Based on the fact that Sus's attitude differs from other theater critics, we can define generally applicable rules for the theater of the absurd.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 5. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/d0hur/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 6. 2015
- Vedoucí: doc. MgA. David Drozd, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Libor Vodička, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Teorie a dějiny divadla
Práce na příbuzné téma
-
The Power of Black Theater: Imamu Amiri Baraka and Ed Bullins’s Plays as Reflections of the Transformation of the Civil Rights Movement in the 1960s
Lenka Váňová -
Translation of the theatre of the absurd
Petra Coufalová -
The Notion of the Absurd in Tom Stoppard's Theatre
Václav Pekárek -
Absurdní divadlo Václava Havla
Alžběta Karásková -
Absurdní drama v rámci politického divadla v Brně 1959-1971
Goran Djuric -
La conception de la perte d’identité dans deux drames de l’absurde: Fête en plein air de Václav Havel et Cantatrice chauve d’Eugène Ionesco.
Magdalena Vojáčková -
Translation of the theatre of the absurd
Petra Coufalová -
Kategoria absurdu jako obraz niekoherencji świata w twórczości Eug?ne Ionesco, Samuela Becketta, Sławomira Mrożka i Václava Havla / Kategorie absurdity jako obraz inkoherentního světa v tvorbě Eug?ne Ionesca, Samuela Becketta, Sławomira Mrożka a Václava Havla
Agata TARNAWSKA-GRZEGORZYCA