Analýza Designu a AI NPC postav ve vybraných hrách s otevřeným světem – Bc. Patrik Bartošík
Bc. Patrik Bartošík
Bachelor's thesis
Analýza Designu a AI NPC postav ve vybraných hrách s otevřeným světem
Design and AI analysis of NPC characters in selected open world games
Abstract:
Bakalářská práce zkoumá vývoj NPC postav ve vybraných hrách s otevřeným světem. Je zaměřena na analýzu designu a umělé inteligence nehratelných charakterů ve hrách a jejich chování v herním světě s cílem zjistit, jak fungují a jaký byl vývoj umělé inteligence NPC posledních desetiletí.Abstract:
The bachelor thesis examines the development of NPC characters in selected open-world games. It focuses on the analysis of the design and artificial intelligence of non-playable characters in games and their behaviour in the game world, in order to find out how they work and what has been the evolution of the artificial intelligence of NPCs in the last decades.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/q3sy8/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2022
- Supervisor: MgA. Vojtěch Vaněk
- Reader: Mgr. Bc. Silvester Buček
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Theory of Interactive Media / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Produkce videoher na příkladu Kingdom Come: Deliverance
Tomáš Navrátil