Miroslav Stehlík
Bachelor's thesis
Tanec a bicí nástroje
Dance and Percussions
Abstract:
Cílem této práce je osvětlit vývoj rytmického myšlení a jeho souvislosti s tancem a dále ukázat vlivy neevropských kulturních oblastí na současnou podobu taneční a populární hudby. Záměrem je demonstrovat propojení tance a bicích nástrojů a uvézt jej do kontextu současné bubenické a taneční praxe po celém světě. Velká část práce je věnována hře na soupravu bicích nástrojů, bicím partům v taneční hudbě …moreAbstract:
The goal of this project is to shed light on the development of rhythmic thinking and its relation to dance and to define influence of non-European culture areas on contemporary form of dance and pop music. The aim is to demonstrate the connection of dance and percussion instruments and put it in the context of contemporary drumming and dance practices throughout the world. Much of the thesis is devoted …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2013
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/7973
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2013
- Supervisor: Monika DIATTA-REBCOVÁ
- Reader: Martin VÍT
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a) In the license agreement the author has granted the following: d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 25. 11. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaBachelor programme / field:
Taneční umění / Pedagogika tance
Theses on a related topic
-
Akustické bicí nástroje v elektronické taneční hudbě
Emil Machain -
Etnické, liturgické, folklórní a nové bicí nástroje
Antonín Procházka -
Balkánské inspirace v hudbě pro bicí nástroje
Matouš Hrábek -
Metodika hry na melodické bicí nástroje
Ivo Hermanovský -
Rozvoj interpretačních možností hry na bicí nástroje
Štěpán Hon -
Techniky hry na různé bicí nástroje - specifika a souvislosti
Ladislav Bilan -
Bicí nástroje severských zemí Evropy
Lukáš Brabec -
Evropská specifika umění hry na bicí nástroje: Základy přirozené hry
Anton Zhdanovich