Mgr. Eva Slabá

Advanced ('rigorózní') thesis

Místo a mikroregion v geografickém vzdělávání na gymnáziu

Place and Micro-region in Geography Education at the Grammar School
Abstract:
Rigorózní práce se věnuje konceptu místa a jeho zařazení do geografického vzdělávání na gymnáziu. Pozornost se tak upíná k významu místa, prožité zkušenosti, prostorové každodennosti, emocím a identitě místa. Koncept místa, jak je pojímán v amerických Standardech geografického vzdělávání, autorka prolíná s českým přístupem ke konceptu místního regionu vyučovaného na českých školách. V rámci výzkumu …more
Abstract:
This thesis deals with the concept of place and its inclusion into geographic education at grammar school. Attention is clamped to the sense of place, experience, emotions, and identity. The author chose the concept of place as it is conceived in the US Geography Standards and she applied it in the Czech approach to concept of the “local region” which is taught at Czech schools. There was realised …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 10. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 1. 2015
  • Reader: prof. RNDr. Arnošt Wahla, CSc., RNDr. Jaroslav Vávra, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakulta

Masaryk University

Faculty of Science

Advanced ('rigorózní řízení') programme / field:
Geography and Cartography / Upper Secondary School Teacher Training in Geography and Cartography