Monika PLESKOTOVÁ

Bachelor's thesis

Sexismus a jeho současná podoba v reklamě

Sexism and its current state in advertising
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou sexistických reklam. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. V teoretické části autorka definuje základní pojmy, jako jsou sexismus, sexualita, gender, marketingová komunikace, reklama. Nastíněny jsou motivy sexistické reklamy, používaná média a předměty reklamy. Praktická část představuje výstupy realizovaných výzkumných metod, testování …more
Abstract:
The Bachelor thesis deals with analysis of sexistic advertising. The thesis is divided to two main parts, theoretical and practical. In the theoretical part the author defines the terms, such as sexism, sexuality, gender, marketing communication and advertising. The thesis also talks about motives of sexistic advertising, used media and advertised object. The practical part of the thesis presents results …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2016
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Jan Petrtyl, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PLESKOTOVÁ, Monika. Sexismus a jeho současná podoba v reklamě. Plzeň, 2016. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta ekonomická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta ekonomická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Economics

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Retail Management

Theses on a related topic