Storybird and its Usage in Teaching Writing to Czech Upper Secondary Learners of English as a Foreign Language – Bc. Lenka Kašparová
Bc. Lenka Kašparová
Diplomová práce
Storybird and its Usage in Teaching Writing to Czech Upper Secondary Learners of English as a Foreign Language
Storybird and its Usage in Teaching Writing to Czech Upper Secondary Learners of English as a Foreign Language
Anotace:
Tato práce se zabývá použitím aplikace s názvem Storybird, která se zaměřuje na psaní příběhů a zlepšování dovednosti psaní u studentů při výuce anglického jazyka. Cílem diplomové práce je určit, zda je Storybird užitečný nástroj, ve kterém se rovněž snadno orientuje; a dále, zda může sloužit ke zvýšení motivace studentů při výuce psaní. Další otázkou bylo, jaké jsou z pohledu studentů výhody a nevýhody …víceAbstract:
This thesis examines the usage of Storybird, a tool, which focuses on writing stories and developing students' writing skills in teaching English. The aim of the thesis is to determine whether Storybird is a useful, easy-to-navigate tool and if it can serve to increase learners’ motivation to learn writing. Another question was what the benefits and disadvantages of using Storybird in English lessons …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 1. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/g0nvz/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 31. 1. 2020
- Vedoucí: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
- Oponent: Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
KAŠPAROVÁ, Lenka. \textit{Storybird and its Usage in Teaching Writing to Czech Upper Secondary Learners of English as a Foreign Language}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 2020. Dostupné z: https://theses.cz/id/uzgq98/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Socioculturally Disadvantaged Roma Students and ELT: Teachers’ Experience and Perception
Lucie Slováčková -
The Use of Puns in ELT
Adéla Rozehnalová -
The Impact of Using Audio-Visual Media on Czech Students’ Motivation in ELT
Jakub Kotouč -
The creation and use of educational videos in ELT
David Dvořák -
Teachers' use of the First Language in ELT: Beliefs and Practices
Zuzana Zlámalová -
The Approach to Learners Diagnosed with dyslexia in ELT
Andrea Hanáčková