Bc. Alena Pohludková

Master's thesis

Análisis de los recursos persuasivos en la pulicidad impresa y televisiva

Analysis of persuasive techniques in print and television advertisements
Abstract:
The paper deals with persuasive techniques employed in print and television advertising. While the main characteristics of these techniques are analysed in the theoretical part, in the second part of the paper, their practical use is studied on the example of thirty print and thirty television advertisements issued or broadcast in Spain.
Abstract:
Tato práce se zabývá takovou reklamou, jejíž hlavním cílem je přesvědčit potenciální spotřebitele, aby koupili určitý produkt či službu. Konkrétně se práce zabývá různými technikami, které se v reklamě využívají k dosažení tohoto cíle. Praktické užití těchto strategií, analyzovaných v teoretické části, je ukázáno na příkladu třiceti španělských tištěných a třiceti španělských televizních reklam, kterým …more
 
 
Language used: Spanish
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2014
  • Supervisor: Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Philology / Spanish Language and Literature

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.