Fenomén auto-tune jako projev automatizace a dehumanizace hudby – Bc. Václav Římánek
Bc. Václav Římánek
Bachelor's thesis
Fenomén auto-tune jako projev automatizace a dehumanizace hudby
Autotune phenomenon as an expression of automation and dehumanization of music
Abstract:
Práce se zabývá vokálním efektem auto-tune používaným v moderních nahrávacích studiích. Stručně mapuje jeho historii a popisuje, jak software funguje. Zkoumá dopad efektu na populární hudbu a samotné interprety. Cílem práce je zjistit, zda lze vnímat fenomén auto-tune jako jeden z projevů automatizace a dehumanizace hudby v 21. století.Abstract:
The thesis analyses the vocal effect auto-tune used in modern recording studios. Briefly explores its history and describes how the software works. It examines the impact of the effect on popular music and the performers themselves. The aim of this work is to determine whether it is possible to perceive the phenomenon of auto-tune as one of the manifestations of automation and dehumanization of music …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/lenke/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2016
- Supervisor: PhDr. Aleš Opekar, CSc.
- Reader: Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Moderní přístupy k vokální produkci v populární hudbě
Lukas Zeman -
Jazzová vokální hudba - minulost a přítomnost
Ivana Šramlová