Výuka prvopočátečního psaní v přípravném období – Mgr. Michaela Bystrianská
Mgr. Michaela Bystrianská
Master's thesis
Výuka prvopočátečního psaní v přípravném období
Teaching of elementary writing in preparation period
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na výuku prvopočátečního psaní v přípravném období. Zabývá se rozvojem grafomotoriky, důležitostí včasné diagnostiky předpokladů žáka pro prvopočáteční psaní, nejčastějšími obtížemi při grafomotorickém tréninku a způsoby jejich odstranění. Práce je rozdělena na dvě části – teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku dítě na počátku školní …moreAbstract:
This thesis is focused on teaching of very initial writing in the preliminary period. It deals with graphomotorical progress, the importance well-timed diagnostics of very initial writing, the most common problems during graphomotorical training and the ways of eliminating them.The thesis is divided into theoretical and practical parts.The theoretical part is aimed at children’s characteristics at …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/xrj0w/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2021
- Supervisor: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
- Reader: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
The Effect of Motivation at the beginning of the lesson on the course of English language learning
Alžběta VÉVODOVÁ -
Education as a Tool of Power: Ethnocentrism, Ethnocide, and Power Displacement in Selected Contemporary Memoirs of Indian Residential School Survivors
Martin Ondryáš -
Pedagogická diagnostika na konci předškolního vzdělávání a na počátku povinné školní docházky
Aneta ŠEBELOVÁ -
Rozvoj finanční gramotnosti na počátku školní docházky
Ludmila Cempírková -
Dívka s elektivním mutismem na počátku školní docházky
Edita Strnadová -
Prevence rozvoje specifických poruch učení na počátku školní docházky
Tereza Zelenková -
Analýza narativních schopností žáků na počátku školní docházky
Simona Nevařilová -
Úchop psací potřeby a jeho možná náprava na počátku školní docházky
Adéla Votavová