Bc. Petr Bartes
Bachelor's thesis
Cenová strategie firmy
Company Price Strategy
Abstract:
Cílem této bakalářské práce jsou návrhy postupů, jak dosáhnout vyššího tržního podílu a nesnížit marži společností. Philip Kotler a Kevin Lane Keller ve svých dílech uvádí metodu penetračního pricingu formou stanovení nejnižších cen na trhu, nicméně rád bych navrhl a objasnil, zda je možné dosáhnout udržení cenové hladiny i jinými způsoby. Zamýšlím se, jakým způsobem je možné dosáhnout tohoto cíle …moreAbstract:
Abstract The main goal of this bachelor thesis is a proposal of procedures which will help companies to achieve a higher market share and not to reduce the margin of companies. Philip Kotler and Kevin Lane Keller mentions in his writings, the method of penetration pricing in the form of setting the lowest prices on the market, but I would like to suggest and clarify, whether it is possible to achieve …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/f2kfm/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 8. 2020
- Supervisor: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. Endre Tóth, DrSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Marketing Plan to Introduce Industrial Packaging Products onto the European Market – based on products of the Pera Plastic company
Orkhan Rza -
Cenové obchodní strategie českých firem v oděvním průmyslu v souvislosti s brandingem
Salvátor Soška -
Cenová strategie firmy
Tomáš Černý -
Cenové strategie firmy v konkurenčním prostředí
Jiří Pacák -
Optimalizace cenové strategie pro firmu Bezvody s.r.o.
Martin Čermák -
Návrh cenové strategie pro vybranou firmu pro 1. pololetí roku 2015
Aneta Vacková -
Strategie vybrané firmy na českém trhu
Marek Šorm -
Evaluace marketingové strategie vybrané organizace
Valeriya Sotnikova