Iveta Beničová

Master's thesis

Segmentace online trhu s módním oblečením v České republice

Segmentation of the Fashion Apparel E-commerce Market in the Czech Republic
Abstract:
Cílem práce je odkrýt segmenty zákazníků nakupujících oblečení přes internet, rozvinout jejich profil a doporučit pro zvolené segmenty marketingový přístup. V první části práce je popsáno kupní chování spotřebitelů a faktory ovlivňující jejich chování se zaměřením na online nakupování a módu. Dále je vymezena segmentace trhu, jsou popsány fáze segmentačního procesu, možná segmentační kritéria a koncepty …more
Abstract:
The aim of the thesis is to identify the segments of customers purchasing clothes online, to develop their profile, and to recommend the marketing approach towards the selected segments. The first part of the thesis describes consumer buying behaviour and factors that influence it with a focus on the online fashion market. It further outlines the stages of the segmentation process and segmentation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 12. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 1. 2023
  • Supervisor: Jan Koudelka
  • Reader: Kristina Baraćová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/88477