Teorie mysli v předškolním věku: role mateřské školy – Mgr. Kristýna Marsová
Mgr. Kristýna Marsová
Bachelor's thesis
Teorie mysli v předškolním věku: role mateřské školy
The theory of mind in pre-school age: The role of the kindergarten
Abstract:
Tato práce se zabývá vztahem mezi inovativností navštěvované mateřské školy a úrovní teorie mysli. Vzorek tvořilo 41 šestiletých dětí, které navštěvovaly mateřskou školu klasifikovanou jako konzervativní (25) a jako inovativní (16). Děti byly testovány dvěma zahraničními metodami testujícími různé oblasti teorie mysli a 4 subtesty z Wechslerovy inteligenční škály pro děti. K ověření hypotéz byly použity …moreAbstract:
This elaboration deals with the relationship between innovativeness of attended kindergarten and level of theory of mind in preschool children. The sample consisted of 41 six year old children who attended kindergarten classified as conservative (25) and as innovative (16). The children were tested by two foreign methods which explored various areas of theory of mind and by 4 subtests of the Wechsler …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wdzif/
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2012
- Supervisor: doc. Mgr. Lenka Lacinová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Zuzana Wirtz
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MARSOVÁ, Kristýna. \textit{Teorie mysli v předškolním věku: role mateřské školy}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2012. Available from: https://theses.cz/id/v4j88j/. [citováno 2024-04-24]
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Social Policy and Social Work / Psychology
Theses on a related topic
-
Inovativní metody ve vzdělávání předškolních dětí
Lucie FROLÍKOVÁ -
Inovativní mateřská škola
Gabriela Velebová -
English Language Course for Super Young Learners in Kindergarten
Kateřina Géčová -
Continuity in teaching English to children from an English kindergarten transitioning into a primary school
Kristina Psotová -
Vztah teorie mysli a úrovně jazykových schopností u dětí předškolního věku
Eliška Kubištová -
Vliv bilingvismu na vývoj teorie mysli
Veronika Hanáčková -
Intervenční program na podporu empatie a proti agresi B. A. S. E.: Souvislosti s úrovní teorie mysli u předškolních dětí
Lucie Namešanská -
Teorie mysli u dětí předškolního věku v tradičním a alternativním vzdělávání
Nataša Stavjaňová