Mgr. Kristýna Marsová

Bachelor's thesis

Teorie mysli v předškolním věku: role mateřské školy

The theory of mind in pre-school age: The role of the kindergarten
Abstract:
Tato práce se zabývá vztahem mezi inovativností navštěvované mateřské školy a úrovní teorie mysli. Vzorek tvořilo 41 šestiletých dětí, které navštěvovaly mateřskou školu klasifikovanou jako konzervativní (25) a jako inovativní (16). Děti byly testovány dvěma zahraničními metodami testujícími různé oblasti teorie mysli a 4 subtesty z Wechslerovy inteligenční škály pro děti. K ověření hypotéz byly použity …more
Abstract:
This elaboration deals with the relationship between innovativeness of attended kindergarten and level of theory of mind in preschool children. The sample consisted of 41 six year old children who attended kindergarten classified as conservative (25) and as innovative (16). The children were tested by two foreign methods which explored various areas of theory of mind and by 4 subtests of the Wechsler …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2012
  • Supervisor: doc. Mgr. Lenka Lacinová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Zuzana Wirtz

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií