Cooperative (E)Learning in the Context of Czech Secondary ELT – Bc. Sabina Onderková
Bc. Sabina Onderková
Master's thesis
Cooperative (E)Learning in the Context of Czech Secondary ELT
Cooperative (E)Learning in the Context of Czech Secondary ELT
Abstract:
Tato diplomová práce se věnuje kooperativnímu učení v kontextu výuky anglického jazyka v českém vyšším sekundárním vzdělávání. Práce si klade za cíl pomocí kvalitativního dotazníku prozkoumat postoje jedenácti učitelů ke kooperativnímu učení a jejich zkušenosti s touto metodou v prezenční i distanční výuce. Práce si dále klade za cíl pomocí skupinových rozhovorů prozkoumat názory a postoje šestnácti …moreAbstract:
This thesis explores cooperative learning (CL) in the context of Czech higher-secondary ELT. It aims to investigate the perspectives of eleven teachers and sixteen students. The teachers completed a qualitative internet-based questionnaire which inquired about their experience with and attitudes to both onsite and online CL. In addition, semi-structured group interviews were conducted with the students …moreKeywords
kooperativní učení kooperativní učení ve výuce cizího jazyka vyšší sekundární vzdělávání výuka anglického jazyka online výukové prostředí e-learning distanční výuka online spolupráce postoje učitelů postoje studentů cooperative learning cooperative language learning higher secondary education English language teaching online learning environment distance education online cooperation teachers’ attitudes students’ attitudes
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rkfr6/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2022
- Supervisor: PhDr. Simona Kalová, Ph.D.
- Reader: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature / Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Jak žáci odhadují význam slov ve výuce němčiny? Strategie učení se slovní zásobě v kooperaci
Barbora Al Ajeilat -
Kooperativní učení ve výuce informatiky
Marie BACKOVÁ -
Kooperativní učení ve čtenářském klubu na ZŠ - antiutopická/dystopická literatura
Lenka ŠEVČÍKOVÁ -
Možnosti kooperativního učení ve vyučovacích hodinách matematiky na 1.stupni ZŠ
Barbora KOLOROSOVÁ -
Zavádění kooperativního učení ve výuce
Andrea Kalusová -
Kooperativní učení ve výuce odborných předmětů a v odborném výcviku
Lenka Pikorová -
Překlady umělecké literatury ve výuce ruského jazyka jako druhého cizího jazyka na středních školách
Kryštof Peršín -
Analýza vztahu cílového a mateřského jazyka ve výuce německého jazyka na základní škole
Jana Hagen