Pavla Matoušková

Bachelor's thesis

Motivace ke čtení ve školách a rodinách

Motivation for Reading in Schools and Families
Abstract:
Práce se zabývá motivací ke čtení žáků první, třetí, páté a sedmé třídy. Popisuje, jaký vliv má na jejich motivaci působení rodiny a školy a tvorba čtenářských deníků. Věnuje se tématům jako je čtenářská gramotnost, rámcový vzdělávací program nebo dyslexie. Cílem této práce je zjistit, zda jsou žáci dostatečně motivováni k četbě, ale také objasnit, kolik volného času tráví četbou.
Abstract:
This work deals with motivating pupils of a first, third, fifth, and seventh grade to read. It describes the influence of the family, school, and keeping readers´ journals on the pupils´ motivation. It is also devoted to such topics as reading literacy, the framework educational programme, or dyslexia. The aim of this work is to find out whether the pupils are sufficiently motivated to read as well …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 5. 2010
  • Supervisor: Mgr. Miloslav Průka, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Matoušková, Pavla. Motivace ke čtení ve školách a rodinách. Pardubice, 2010. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická