Using visual aids for the presentation of vocabulary to young learners – Eva Drexlerová
Eva Drexlerová
Diplomová práce
Using visual aids for the presentation of vocabulary to young learners
Using visual aids for the presentation of vocabulary to young learners
Abstract:
The diploma project deals with the use of visual aids when presenting new vocabulary to pupils at primary schools. The main aim of teaching vocabulary through the visuals is not only to raise the pupils´ motivation and to create a pleasurable atmosphere but also to enable pupils to learn new vocabulary effectively. The theoretical part is based on relevant background literature. The practical part …víceAbstract:
Diplomová práce pojednává o využití vizuálních prostředků jako podpůrného materiálu při prezentaci nové slovní zásoby žákům 1. stupně základních škol. Hlavním cílem výuky prostřednictvím vizuálního materiálu je nejen zvýšení motivace u žáků a navození příjemné atmosféry ve třídě, ale také umožnění žákům si nová slovíčka lépe zapamatovat. V teoretické části práce jsou zpracovány poznatky z odborné literatury …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 4. 2010
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 1. 6. 2010
- Vedoucí: Zuzana Bartsch veselá
- Oponent: Jaroslava Ivanová
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 15. 4. 2010 dostupné: světu
Univerzita Palackého
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka a německého jazyka pro 2. stupeň základních škol
Práce na příbuzné téma
-
Lidská inteligence
Marta Holá -
Use of Multiple Intelligences Theory in ELT at Lower Secondary School
Michaela MACHÁČKOVÁ -
Multiple intelligences theory as a useful framework for planning and executing study trips for learners of languages
Ondřej Špaček -
Teaching English to Children on the Basis of Multiple Intelligences Theory
Vendula Přikrylová Krpcová -
Intensive Language Courses – Development of the Four Primary Language Skills through Multiple Intelligences Theory
Tomáš Andrášik -
The Use of Multiple Intelligences at the End of Primary Education.
Dana Charvátová -
Analysing and Supplementing an ELT Course Book in the Light of Howard Gardner's Theory of Multiple Intelligences
Roman Krejčí -
Multiple Intelligences and Different Learning Styles in the Process of Teaching Grammar
Věra Nečasová
Název
Vložil
Vloženo
Práva