Cambridge Analytica, úniky dát a budúcnosť digitálneho marketingu – Michael Blaško
Michael Blaško
Bachelor's thesis
Cambridge Analytica, úniky dát a budúcnosť digitálneho marketingu
Cambridge Analytica, úniky dat a budoucnost digitálního marketingu
Abstract:
Během mého vysokoškolského studia jsem se zaměřil na bezpečnost na sociálních sítích, potenciální rizika a jak se celkově bude vyvíjet marketingový trh. Můj zájem vzrostl po volbách v USA v roce 2016, kdy se na veřejnost dostaly informace o firmě Cambridge Analytica a ovlivňování kampaní prostřednictvím digitálních médií. Dozvěděli jsme se, jak se využívají naše profily na sociálních sítích k zisku …moreAbstract:
During my university studies I focused on security on social networks, potential risks and how the marketing market will develop overall. My interest grew after the US election in 2016 when information about Cambridge Analytica and the influence of campaigns via digital media reached the public. We came to know how our profiles on social networks are used for profit. Most of the problems came from …moreAbstract:
Počas môjho vysokoškolského štúdia som sa zameral na bezpečnosť na sociálnych sieťach, potenciálne riziká a ako sa bude celkovo vyvíjať marketingový trh. Môj záujem vzrástol po voľbách v USA v roku 2016, keď sa na verejnosť dostali informácie o firme Cambridge Analytica a ovplyvňovaní kampaní prostredníctvom digitálnych médií. Dozvedeli sme sa, ako sa využívajú naše …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2022
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2022
- Supervisor: Mgr. Ondřej Novák
- Reader: Petra Průšová, Ing.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BLAŠKO, Michael. \textit{Cambridge Analytica, úniky dát a~budúcnosť digitálneho marketingu}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., University of Creative Communication. 2022. Available from: https://theses.cz/id/v6ikhk/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.
University of Creative CommunicationBachelor programme / specializace:
Creative Marketing and Communication / Management in Creative Industries
Theses on a related topic
-
Data Mining and Its Effective Utilisation in Marketing Communication
Jan Syrinek -
Sběr uživatelských dat za účelem cílení reklamy a vnímání takové reklamy generací Y
Kateřina Pěničková -
Big Data v kontextu ochrany osobních údajů v Evropské unii
Rostislava Tománková -
Nástroje pro analýzu Big Data se zaměřením na malé a střední podniky
Filip Le -
Role médií v mezinárodních vztazích. Případová studie Brexit
Václav Kinský
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights
Folders
Files
IS4u, I.
23/4/2022