Zdroje zátěže učitelů na standardních a alternativních školách – Martin Matušek
Martin Matušek
Diplomová práce
Zdroje zátěže učitelů na standardních a alternativních školách
Sources of teacher stress on standard and alternative schools
Anotace:
ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá srovnáním zdrojů a mírou zátěže učitelů na alternativních a standardních školách. Teoretická část popisuje hlavní termíny. Současně jsou zmíněny některé související výzkumy. Pro výzkum byl použit Meisterův dotazník hodnocení pracovní zátěže a dotazník vlastní konstrukce. Výzkumu se zúčastnilo 125 učitelů základních škol Prahy a Středočeského kraje. Výsledky ukázaly …víceAbstract:
ABSTRACT This diploma thesis deals with comparison of resources and the burden of teachers on alternative and standard schools. The theoretical part describes the main terms. At the same time, some related research is mentioned. For the research, the Meister questionnari was used to evaluate the workload and the questionnaire of its own design. The research was attended by 125 teachers of the primary …víceKlíčová slova
Klíčová slova zátěž stres copingové strategie učitelé alternativních a standardních škol Montessori pedagogika zdroje zátěže žáci pracovní podmínky. Keywords load stress coping strategies alternative and standard school teachers Montessori pedagogy resources of stress Pupils working conditions.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 9. 5. 2018
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/guvl6/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 29. 5. 2018
- Vedoucí: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Zdeněk Stránský
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Psychologie / Psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Srovnání interakčního a komunikačního stylu učitele a žáka na alternativní a standardní škole
Lucie STRAŠILOVÁ -
Znalost a využívání prvků alternativních metod ve výuce anglického jazyka mezi učiteli základních škol a lektory v mikroregionu Kahan
Denisa Lebedová -
Procedurální a konceptuální přístup žáků k pojmům obsah čtverce a obdélníku
Tereza Osičková -
Přechod z MŠ do ZŠ z pohledu učitele a alternativní výuky
Veronika Vystavělová -
Individuální preference při učení žáků standardních a alternativních daltonských škol
Lenka Dvořáková -
Vztah ke škole a motivace ke školní práci žáků standardních (běžných) a vybraných alternativních škol
Dana Kalusová -
Tvořivost žáků některých alternativních typů škol a škol standardních
Lucie Jírů -
Individuální preference při učení žáků standardních a vybraných alternativních škol
Jitka Mahdalová