Vojtěch Lukeš

Bachelor's thesis

Psychologie užití modré barvy v kinematografii

1. Theoretical part: The Psychology of Use of Blue Color in Cinematography (Mgr. art. Július Liebenberger, ArtD) 2. Practical part: Audiovisual work or thematic set of audiovisual works, in length of at least 10 min., camera. (Mgr. art. Július Liebenberger, ArtD)
Abstract:
Práce se zabývá problematikou modré barvy, jejího kontextu napříč společenskými vědami, praktického využití v kinematografii a symbolických významů modré na plátnech kin. Zkoumá vazby modré na barvy ostatní a jejich společné účinky na filmového diváka.
Abstract:
The thesis explores the color blue and its contexts across social sciences, practical use of blue in cinema and symbolic meanings of blue on silver screens. It examines ties of blue to other colors and their common effect on a viewer.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2018

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Lukeš, Vojtěch. Psychologie užití modré barvy v kinematografii. Zlín, 2018. bakalářská práce (BcA.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Bachelor programme / field:
Theory and Practice of Audiovisual Arts / Audiovisual Arts - Film Photography