Komparace kurátorských přístupů Radka Horáčka, Petra Kamenického a Petra Veselého za poslední dvě desetiletí – Bc. Viktorie CHOMANIČOVÁ
Bc. Viktorie CHOMANIČOVÁ
Diplomová práce
Komparace kurátorských přístupů Radka Horáčka, Petra Kamenického a Petra Veselého za poslední dvě desetiletí
Comparison of curatorial approaches by Radek Horáček, Petr Kamenický and Petr Veselý in the last two decades
Anotace:
Diplomová práce se zabývá kurátorskou činností tří vybraných osobností brněnské umělecké scény, jenž ve své praxi dlouhodobě pracují jak s etablovanými umělci, tak se střední generací, či teprve začínajícími umělci, a to za poslední dvě desetiletí. Spojují je tak nejen jejich profesní výstupy, ale též jejich pedagogická činnost. Důležitým faktem je i to, že se jedná již o zralé kurátory na brněnské …víceAbstract:
This thesis covers curator activities of three personas of the artistic society in Brno, who work in their praxis long-term with established artist, middle generation, and beginner artists, all in the last two decades. They are connected not only by their professional engagements but also by their pedagogical activities. It is important to mention that they are already mature curators, who operate …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 5. 2020
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Mgr. Lenka Sýkorová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
CHOMANIČOVÁ, Viktorie. \textit{Komparace kurátorských přístupů Radka Horáčka, Petra Kamenického a Petra Veselého za poslední dvě desetiletí}. Online. Diplomová práce. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Fakulta umění a designu. 2020. Dostupné z: https://theses.cz/id/v84pze/.
Jak správně citovat práci
CHOMANIČOVÁ, Viktorie. Komparace kurátorských přístupů Radka Horáčka, Petra Kamenického a Petra Veselého za poslední dvě desetiletí. Ústí nad Labem, 2020. diplomová práce (MgA.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Fakulta umění a designu
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Fakulta umění a designuUNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM
Fakulta umění a designuMagisterský studijní program / obor:
Výtvarná umění / Kurátorská studia
Práce na příbuzné téma
-
L O O K I N G F O R - ČLOVĚK - VIZUÁLNÍ OTISK DOBY Člověk, osobnost, vliv, popularita, zobecnění.... Projekt Looking zaměřuji na analýzu, bádání a realizaci oděvů kolekce, která čistě vychází z krušnohorského prostředí a soustřeďuje se na jedince, krajinu a místo. Jsme součástí prostoru, jenž se stal za mnoho posledních let prázdným prostorem, který těžko hledá vlastní tvář a identitu. Prostor severních Čech je specifickým prostorem, jehož přítomnost je silně ovlivněna jeho minulostí. Destinace severních Čech byla v minulosti centrem textilního a oděvního průmyslu, většina továren byla zrušena a bohužel nepřežila novou dobu. Projekt Looking hledá v minulosti řemeslnou tvorbu, na kterou se pozapomnělo, a přístupy tisku na materiál desén. Tyto přístupy modernizuje, aktualizuje a s využitím současných technologií znovu objevuje a představuje veřejnosti. Smyslem je navázat na neznámé tradice, na prostor, který jsme získali a ke kterému hledáme stále cestu a cit.
Jan LÖBL -
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Krizové strategie organizací zaměřených na výtvarné umění a reakce na pandemii Covid 19
Ella Rosalie Einhorn -
Symbolismus v ruském výtvarném umění na přelomu 19. a 20. století
Alina Zaidullina -
Současné výtvarné umění na Blízkém východě jako rekce na válečný konflikt
Alexandra KOLLÁROVÁ -
Využití digitálních technologií při výuce hudby a výtvarného umění na základních, středních a základních uměleckých školách
Petra Přibylová -
Vídeňská akademie výtvarných umění na přelomu 18. a 19. století a počátky pražské krajinářské školy
Anna Svobodová -
Pověst o Šárce v českém výtvarném umění na přelomu 19. a 20. století
Klára Votoupalová