Alena HOUSEROVÁ
Bachelor's thesis
Syntaktická struktura reklamních textů
Syntactic Structure of advertising Texts
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je objasnit vztah syntaxe a reklamních textů a poukázat na důležitost tohoto vztahu. Jako metoda pro zjištění nejčastěji užívaných syntaktických jevů v těchto textech byla použita analýza 11 tematicky různorodých reklam. Na základě zjištěných faktů byl dále vytvořen didaktický materiál, který byl formou písemného rozhovoru posouzen třemi učiteli českého jazyka a mediální …moreAbstract:
The aim of this bachelor's thesis is to clarify the relationship of syntax and advertising texts and point out the importance of this relationship. The analysis of 11 thematically diverse advertisements is used as a method for finding out the most commonly used synactic phenomena. On the basis of the established facts, a didactic material was further created, which was assessed in the form of written …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 12. 2023
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Michal Kříž, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
HOUSEROVÁ, Alena. Syntaktická struktura reklamních textů. Olomouc, 2023. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Czech language and literature: teaching focus maior / ČJLma-SPPmi
Theses on a related topic
-
Mediální výchova ve výuce českého jazyka na 2. stupni ZŠ - zaměřeno na mediální argumentaci
Pavlína MITÁŠOVÁ -
Mediální výchova na středních školách
Štefan Olejník -
Mediální výchova v prostředí veřejných knihoven v České republice
Michal Zich -
Mediální výchova ve výuce českého jazyka a literatury na 2. stupni ZŠ
Alena Kubíková -
Aktuální problémy mediální výchovy a mediální gramotnost žáků 2 . stupně ZŠ
Klára MIKULCOVÁ -
Mediální gramotnost jako produkt mediální výchovy na českých středních školách
Linda JUDASOVÁ -
Slovotvorba jazyka reklamy
Aneta PALÁNOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights