Bc. Monika Komínková
Bachelor's thesis
Gamifikace z pohledu učitelů ZŠ
Gamification from the perspective of elementary school teachers
Abstract:
Bakalářská diplomová práce si klade za cíl zjistit, jak učitelé ZŠ přistupují ke gamifikaci ve vzdělávání. V teoretické části jsou přiblíženy koncepty, které jsou klíčové pro pochopení gamifikace, včetně popisu rozdílu mezi gamifikací a hrou a psychologických aspektů, jako je motivace či autonomie. Dále jsou uvedeny klíčové prvky gamifikace, tedy herní mechanika a herní dynamika, a jejich uplatnění …moreAbstract:
The Bachelor's thesis aims to investigate how primary school teachers approach gamification in education. The theoretical part presents key concepts necessary for understanding gamification, including the distinction between gamification and game, as well as psychological aspects such as motivation and autonomy. Additionally, the thesis describes the key elements of gamification, namely game mechanics …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/xepzz/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D.
- Reader: Mgr. Ivo Rozmahel
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Pedagogy / Pedagogy
Theses on a related topic
-
Význam gamifikace ve vzdělávání cizích jazyků pomocí platformy Quizlet
Monika Baldrianová -
Využití gamifikace ve vzdělávání a návrh postupu její implementace do e-learningu
Lea Mentlíková -
Efektivita gamifikace ve vzdělání dospělých
Aleš Brtna -
Gamifikace a její využití ve vzdělávání
Anastasiia Dubinina -
Gamifikace ve vzdělávání
Kristýna TEPLANOVÁ -
Využití gamifikace ve vzdělávání
Meri Sanagyan