Eva ŠTĚRBOVÁ

Master's thesis

Spisovnost versus nespisovnost ve výukovém dialogu (na 1. st. ZŠ)

Literary versus non-literary speaking in primary teaching
Abstract:
V naší práci se pokoušíme zjistit, jaké je postavení spisovnosti a nespisovnosti ve školním dialogu v první třídě jedné zlínské základní školy. 1. Jde nám o postihnutí spisovných a nespisovných prostředků v rámci výukového dialogu, 2. zajímáme se o specifika komunikační a 3. další jazyková specifika. 4. Snažíme se o to, aby naše práce byla přínosem také ostatním pedagogům.
Abstract:
In our thesis we are trying to detect the position of literary and non-literary language in school dialogue in one of the first year classes of one primary school in Zlín. 1. We want to involve literary and non-literary units of language within school dialogue, 2. we are interested in communication and 3. other language specifics. 4. We are trying to contribute to other pedagogues with our work.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2008
Accessible from:: 1. 4. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 5. 2008
  • Supervisor: prof. PhDr. Jana Svobodová, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠTĚRBOVÁ, Eva. Spisovnost versus nespisovnost ve výukovém dialogu (na 1. st. ZŠ). Ostrava, 2008. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 1.4.2008

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 1. 4. 2008 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta