Kybernetické umění 2. poloviny 20. století. Přínos Jasii Reichardtové pro umění nových médií – Bc. Hana Bělohradská
Bc. Hana Bělohradská
Master's thesis
Kybernetické umění 2. poloviny 20. století. Přínos Jasii Reichardtové pro umění nových médií
Cybernetic Art in the second half of the 20th century. Jasia Reichardt s Contribution to the New Media Art Discourse
Abstract:
Magisterská diplomová práce Kybernetické umění 2. poloviny 20. století. Přínos Jasii Reichardtové pro umění nových médií se bude skládat ze tří částí. V první části se zaměří na kybernetickou uměleckou tvorbu rozvíjející se od 50. let 20. století. Ve druhé části bude jejím cílem zmapování kurátorské práce britské kritičky umění a kurátorky Jasii Reichardtové, zejména pak jejího významného výstavního …moreAbstract:
The diploma thesis „Cybernetic Art in the second half of the 20th century. Jasia Reichardt‘s Contribution to the New Media Art Discourse“ will consist of three parts. The first part will focus on cyber artistic production emerging from the 50‘s of the 20th century. In the second part will be the aim of mapping the curatorial work of British art critic and curator Jasia Reichardt, especially her major …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/yfikk/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2016
- Supervisor: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Martina Ivičič
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BĚLOHRADSKÁ, Hana. \textit{Kybernetické umění 2. poloviny 20. století. Přínos Jasii Reichardtové pro umění nových médií}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2016. Available from: https://theses.cz/id/vdzdyx/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media