Bc. Jakub Krčmář

Master's thesis

Orientace na User Experience jako marketingová strategie

Orientation on User Experience as a Marketing Strategy
Abstract:
Teoretická část diplomové práce přináší úvod do oboru User Experience a popisuje jej v kontextu B2C e-commerce. Vysvětluje základní pojmy jako je user-centered design, použitelnost, interakční design a informační architektura. Definuje, co UX znamená, a popisuje jeho vztah s marketingem a oborem Customer Experience. Dále popisuje jednotlivé metody UX analýzy a zejména metodiku uživatelského testování …more
Abstract:
The theoretical part of the thesis provides an introduction to the field of User Experience and describes it in the context of B2C e-commerce. It explains basic concepts such as user-centered design, usability, interaction design and information architecture. Defines what UX means, and describes its relationship with marketing and Customer Experience field. It also describes individual methods of UX …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2013
Accessible from:: 19. 4. 2013

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Mgr. Radim Bačuvčík, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Krčmář, Jakub. Orientace na User Experience jako marketingová strategie. Zlín, 2013. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 19.4.2013

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 19. 4. 2013 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe