Bc. Barbora Kabíčková
Master's thesis
Cue management
Cue Management
Abstract:
Častokrát užívaná fráze „Používej mozek!“, kdy od druhé osoby požadujeme racionální uvažování, není překvapivě správně formulovaným obratem. Náš řídící orgán je totiž silně ovlivňován emocemi. Podle některých studií představuje emoční jednání dokonce až devadesát procent lidského chování. U klasických marketingových výzkumů nastává problém s pravdivostí výpovědí, jelikož respondenti často, a to přestože …moreAbstract:
Frequently used phrases “Use your brain!” which means we require that another person thinks rationally are surprisingly mistaken. Our brain is strongly affected by emotions. According to some researches the emotions form up to ninety percent of human behaviour. A problem may occur within the traditional marketing research as responses can be doubtful since people often do not manage to explain their …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/wjoc4/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2011
- Supervisor: PhDr. Jaroslav Jančík
- Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Emocionální působení vzhledu, tvaru a barvy na proces rozhodování zákazníka (limbická analýza)
Andrea Chrudimská -
Effect of dry and wet ageing on the physical and sensory quality of common eland meat.
Glindys Virginia Luciano Martinez -
Podpora psychického zdraví žáků ZŠ s využitím vybraných metod pozitivní psychologie
Adéla Tihelková -
Psychologie cestovního ruchu (Práce s emocemi jako součást seberegulace u průvodců v oblasti cestovního ruchu)
Eliška Geislerová