Bc. Barbora Kabíčková

Master's thesis

Cue management

Cue Management
Abstract:
Častokrát užívaná fráze „Používej mozek!“, kdy od druhé osoby požadujeme racionální uvažování, není překvapivě správně formulovaným obratem. Náš řídící orgán je totiž silně ovlivňován emocemi. Podle některých studií představuje emoční jednání dokonce až devadesát procent lidského chování. U klasických marketingových výzkumů nastává problém s pravdivostí výpovědí, jelikož respondenti často, a to přestože …more
Abstract:
Frequently used phrases “Use your brain!” which means we require that another person thinks rationally are surprisingly mistaken. Our brain is strongly affected by emotions. According to some researches the emotions form up to ninety percent of human behaviour. A problem may occur within the traditional marketing research as responses can be doubtful since people often do not manage to explain their …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2011
  • Supervisor: PhDr. Jaroslav Jančík
  • Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication