Psychologické souvislosti zážitkově-pedagogického kurzu a procesu změny u jeho účastníků – Mgr. Jana Pavíčková
Mgr. Jana Pavíčková
Master's thesis
Psychologické souvislosti zážitkově-pedagogického kurzu a procesu změny u jeho účastníků
Psychological context of the experiential education course and the process of change of its participants
Abstract:
Cílem této diplomové práce je přispět k rozšíření odborného poznání nedostatečně probádaného oboru zážitková pedagogika a podat výsledky, které budou moci být aplikovány do praxe. Teoretická část se věnuje popisu oboru zážitková pedagogika (disciplíně stojící na pomezí psychologie a pedagogiky) a shrnutí převážně domácích poznatků o tomto oboru. Zážitkovou pedagogiku dává do kontextu se skupinovou …moreAbstract:
The contribution of this thesis is to broaden knowledge of the insufficiently explored field of the experiential education and to present findings that can be applied in practice. The theoretical part describes the area of experiential education (as a discipline on the borderline between psychology and pedagogy) and summarizes mostly indigenous knowledge of this area. The experiential education is …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hbtx2/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 5. 2011
- Supervisor: doc. PhDr. Alena Slezáčková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PAVÍČKOVÁ, Jana. \textit{Psychologické souvislosti zážitkově-pedagogického kurzu a procesu změny u jeho účastníků}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2011. Available from: https://theses.cz/id/vf7gml/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Experiential change of clients with psychosomatic problems
Lucia Polakovská -
Zážitková pedagogika a její využití v muzejní a galerijní pedagogice
Veronika OKODUWA -
Zážitková pedagogika jako cesta k inkluzi
Martin Sukaný -
Zážitková pedagogika vo výuke prvej pomoci
Mária Melicherčíková -
Experiential Education in Regular English Lessons
Mariana Navrátilová -
Zážitková pedagogika v předškolní výchově u dětí s autismem
Kryštof POKORNÝ -
Psychotherapy in the complexity paradigm: uncovering the power of network analysis in clinical samples
Adam Klocek -
Řízení změn v prostředí knihoven (Change management)
Dominika Rebhanová