Podnikatelský záměr: Cestování na Islandu – Segmentace a Cílové skupiny – Bc. Bára Bajtlová
Bc. Bára Bajtlová
Master's thesis
Podnikatelský záměr: Cestování na Islandu – Segmentace a Cílové skupiny
Business Plan: Travel in Iceland – Segmentation and Target Groups
Abstract:
Tato diplomová práce analyzuje cestovní ruch na Islandu s cílem formulovat strategii pro novou cestovní kancelář či agenturu. Teoretický rámec zkoumá podnikání, podnikatele a cestovní ruch. Kapitoly se věnují historii a geografickým specifikům Islandu, segmentaci trhu a současnému stavu cestovního ruchu. Konkurenční analýza identifikuje klíčové hráče a jejich strategie. Dotazníkový výzkum a analýza …moreAbstract:
This master's thesis examines tourism in Iceland with the aim of formulating a strategy for a new travel agency. The theoretical framework explores entrepreneurship, entrepreneurs, and tourism. Chapters delve into the history and geographical specifics of Iceland, market segmentation, and the current state of tourism. Competitive analysis identifies key players and their strategies. A questionnaire …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2024
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Lucie Mašterová, Ph.D.
- Reader: Lukáš Mazánek, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON University Group, Vysoká škola NEWTONNEWTON University Group
NEWTON UniversityMaster programme:
Economics and Management
Theses on a related topic
-
Fraud Prevention in online Travel Agency
Yulisma Anugrah -
The role and application of market research (qualitative and quantitative) in inbound or domestic tourism industry
Iuliia Vlasova -
Key factors for establishing a specific tour operator business in the Czech Republic
Jan Dokulil -
Rozdíly v založení cestovní kanceláře a cestovní agentury
Zuzana Bílková -
Projekt založení cestovní kanceláře zaměřené na výjezdový cestovní ruch do Skandinávie
Jan Kozár -
Analýza spokojenosti zákazníků vybrané cestovní kanceláře
Veronika Choděrová -
Projekt poznávacího zájezdu do Vratislavi pro českou cestovní kancelář
Kristýna Černá -
Marketingová strategie vybrané cestovní kanceláře
Alena Šalounová