Bc. Bára Bajtlová

Master's thesis

Podnikatelský záměr: Cestování na Islandu – Segmentace a Cílové skupiny

Business Plan: Travel in Iceland – Segmentation and Target Groups
Abstract:
Tato diplomová práce analyzuje cestovní ruch na Islandu s cílem formulovat strategii pro novou cestovní kancelář či agenturu. Teoretický rámec zkoumá podnikání, podnikatele a cestovní ruch. Kapitoly se věnují historii a geografickým specifikům Islandu, segmentaci trhu a současnému stavu cestovního ruchu. Konkurenční analýza identifikuje klíčové hráče a jejich strategie. Dotazníkový výzkum a analýza …more
Abstract:
This master's thesis examines tourism in Iceland with the aim of formulating a strategy for a new travel agency. The theoretical framework explores entrepreneurship, entrepreneurs, and tourism. Chapters delve into the history and geographical specifics of Iceland, market segmentation, and the current state of tourism. Competitive analysis identifies key players and their strategies. A questionnaire …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2024

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Lucie Mašterová, Ph.D.
  • Reader: Lukáš Mazánek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON University Group, Vysoká škola NEWTON