Bc. Markéta Čejpová

Bachelor's thesis

Vnímání neverbální komunikace a znakového jazyka dětmi mladšího školního věku

Perception of non-verbal communication and sign language by primary school children
Abstract:
Práce si klade za cíl odpovědět na otázky: jak vnímají žáci mladšího školního věku neverbální komunikaci, jak se staví k představě nově integrovaného spolužáka se sluchovým postižením do třídy a jaké překážky vnímají jako zásadní při alternativních formách komunikace. K praktické části je připojen blok aktivit založených na prvcích dramatické výchovy, skrze který jsou formou pozorování a rozhovorů …more
Abstract:
In this thesis, my goal is to acquire answer to following questions: how students of elementary school feel about non-verbal communication; how students accept new integrated hearing-impaired student in their class; and what are the basic obstacles to these students in alternative forms of communication. There is a block of activities based on elements of drama class. The phenomenes introduced in observations …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2018
  • Supervisor: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta