Jana MELÍŠKOVÁ

Master's thesis

Použití rýmovaných příběhu v hodinách anglického jazyka u dětí mladšího školního věku za účelem zlepšení poslechových dovedností a mluveného slova

Story rhyming with young learners as a way of improving their listening and speaking skills
Abstract:
The work examines the use of stories with rhyming pattern in a young learner classroom. The aim of the work is to provide evidence that rhyme enhances language development and helps to memorise the story with greater ease. The subjects are assessed whether they are able to recall the matching rhyming word in the story after a month from the last encounter with the stories.
Abstract:
Práce se zabývá pojmem vyprávění příběhů s obsahem rýmů u dětí předškolního věku. Autorka práce se snaží dokázat, že rýmy mají na děti pozitivní vliv a vedou k procvičení mluveného slova. Dalším cílem práce je dokázat, že element rýmu umožňuje dětem snažší zapamatování pohádky. Děti jsou testovány po měsíci od posledního setkání s příběhem a jejich úkolem je doplnit chybějící rýmované slovo.
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 3. 2011
Accessible from:: 1. 1. 2099

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 4. 2011
  • Supervisor: doc. Natalia Orlová, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MELÍŠKOVÁ, Jana. Použití rýmovaných příběhu v hodinách anglického jazyka u dětí mladšího školního věku za účelem zlepšení poslechových dovedností a mluveného slova. Ústí nad Labem, 2011. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 23. 03. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta