Webová vzdělávací real-time trivia game Egghead – Marek Vaníček
Marek Vaníček
Bakalářská práce
Webová vzdělávací real-time trivia game Egghead
Web-based Real-time Educational Trivia Game Egghead
Anotace:
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem vzdělávací webové hry pro více hráčů, kde se mohou společně vzdělávat a soutěžit v reálném čase ve formě vědomostních kvízů. Teoretická část se zaměřuje na srovnání různých přístupů ke vzdělávání, jako tradiční, E-Learning, či Gamifikace a zdůvodnění, proč může být prezentovaná forma efektivnější než klasické formy vzdělávání. Také je zde uvedena analýza srovnatelných …víceAbstract:
This bachelor's thesis focuses on the development of a multiplayer educational web game, where users can collaboratively learn and compete in real-time through knowledge quizzes. The theoretical part concentrates on comparing various approaches to education, such as traditional, E-Learning, and Gamification, and justifying why the presented form may be more effective than classic educational methods …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 8. 5. 2023
Identifikátor:
https://vskp.vse.cz/eid/89647
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 16. 6. 2023
- Vedoucí: David Pejčoch
- Oponent: Viet Bach Nguyen
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/89647
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bakalářský studijní program:
Aplikovaná informatika
Práce na příbuzné téma
-
Development of a small open economy with labour market frictions in times of crisis : Non-stationary DSGE model of the Czech economy
Jakub Moučka -
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Development of a digital service’s prototype for building a personal development trajectory of Master's degree graduates
Anastasia Kolmykova -
Applying CA to the Understanding of How Interactional Teaching Strategies Contribute to the Development of Communicative Competence: A Case Study of Online English Lessons Delivered to a Group of Four Mature Students
Simona KOUBOVÁ -
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
Hana Bartlová -
Creative approach to learning through reading in one-to-one sessions with a pre-teen
Anežka Kováčová -
Blended learning in the development of academic writing in a one to one course
Zuzana Petrová -
Postoje ke škole a vzdělávání dětí z dětského domova
Kateřina Jelínková